۲ خرداد ۱۳۹۱، ۱۱:۵۳

آخرین اخبار یمن/

بیانیه القاعده درباره انفجار صنعاء/ رایزنی منصور هادی با مشاور اوباما

بیانیه القاعده درباره انفجار صنعاء/ رایزنی منصور هادی با مشاور اوباما

بیانیه القاعده درباره انفجار صنعاء و تهدید مقامات این کشور و رایزنی رئیس جمهور یمن با مشاور رئیس جمهور آمریکا از آخرین اخبار یمن به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، القاعده در بیانیه ای اعلام کرد که انفجار روز گذشته صنعاء در مقر نیروهای امنیت مرکزی یمن در منطقه السبیعن، وزیر دفاع و مقامات ارتش این کشور را هدف قرار داده بود.

القاعده در این بیانیه رئیس جمهور یمن را تهدید کرد در صورتی که حملات نظامی نیروهای دولتی یمن در جنوب این کشور متوقف نشود جنگ تمام عیاری را در این کشور به راه خواهد انداخت و "محمد ناصر احمد" وزیر دفاع این کشور بار دیگر در معرض ترور قرار خواهد گرفت.

گفتنی است یک فرد انتحاری روز گذشته نیروهای نظامی و امنیتی یمن را در جریان رژه نظامی هدف قرار داد که بر اثر این انفجار 96 نفر کشته و حدود 300 نفر زخمی شدند.

القاعده همچنین مسئولیت حمله به گروهی از افسران آمریکایی در جریان آموزش نیروهای دریایی یمن در الحدیده را برعهده گرفت.

الیوم السابع نیز گزارش داد که عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن شب گذشته با "جان برینان" معاون باراک اوباما رئیس جمهور یمن در امور مبارزه با تروریسم تلفنی گفتگو کرد.

برینان به نقل از اوباما انفجار صنعاء را محکوم و بر همکاری با یمن در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید کرد. وی افزود: واشنگتن در سطوح مختلف امنیتی، اقتصادی و سیاسی در راستای یکپارچگی یمن حمایت می کند.

مشاور اوباما ابراز امیدواری کرد که یمن در آینده ای نزدیک بتواند مشکلات امنیتی خود را پشت سر بگذارد و طرح شورای همکاری خلیج فارس برای حل بحران این کشور را به طور کامل اجرایی کند. 

خاطر نشان می شود آمریکا همچنان به نقض حاکمیت یمن به بهانه مبارزه با القاعده ادامه می دهد.

کد خبر 1608726

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha